Buy Nothing New Maand

Oktober wordt door een stelletje Nederlanders uitgeroepen tot de Buy Nothing New Maand, en dat vind ik nu eens een goeie uitdaging!

Ik doe dus mee!

Ok, ik heb juist op de valreep een resem rompertjes voor de zoon gekocht. Lijkt op valspelen… :S Maar toen wist ik nog niet dat ik dit ging doen (het is een echte last minute beslissing, 1 dag voor oktober start). En eigenlijk maar goed ook, van dat pakje rompertjes, want ik had er gewoon ook echt nodig! En de kledingmaat die hij nu heeft (iets 94-achtigs) is super moeilijk te vinden in de niet-nieuwe-kledingwereld. Of het is meisjesachtig (oeps, verkeerd gekocht op de rommelmarkt vorige week, en meteen weggegeven aan het nichtje) of het is vuil (die 1 jarige baby’s kunnen er wat van met hun ‘ik-wil-perse-zelf-eten’) of het is gewoon echt lelijk (en sorry, ik heb nog grenzen aan mijn besparingsdrang 🙂 ). Dus vandaar…

Maar ik kocht wel een tweedehandse winterjas (echt meegaaaa goe!), truitjes, een hele boel broeken (die met dat poepschuiven tegenwoordig ook elke dag de was in moeten) en een leuk boekje (daar is hij verzot op, op boekjes). Allemaal koopjes (ik denk in totaal 20 euro), allemaal hergebruik, allemaal yay yay yay!

20150926_151925

Maar dus oktober niets kopen…

De uitdagingen die ik nu al voorspel zijn:

  • een winterjas voor mezelf
  • een halloween-outfit voor Titus
  • een weekendje weg met de husband en dus ein-de-lijk tijd voor shoppen… maar bij deze: NIET DUS! 🙂
  • Hopelijk lukt het mij!

Veel tips te vinden op: http://www.buynothingnew.nl 

De regels:

Wat wel?
Tweedehands kopen, weggeven, ruilen, delen, lenen, huren, zelf maken, repareren, opleuken & herontdekken. Vergeten kledingstukken opnieuw gaan dragen, blij worden van teruggevonden spullen, geld besparen en leuke  ervaringen opdoen.

Wat niet?
Spullen gloednieuw kopen (op eten & drinken, medicijnen en cosmetica na).

Een makkie!! 🙂

Een gedachte over “Buy Nothing New Maand

  1. Pingback: Buy Nothing New in oktober: redelijk goed gelukt! | De 1000 euro baby

Plaats een reactie